Testimoni

  • “…..kaedah Abahata amat membantu untuk kanak-kanak dan orang yang baru nak mengenali al-Quran dengan cara yang cepat…”
    Wan Ainuddin Hilmi b Abdullah
    Johan Qari Tilawah Kebangsaan dan Antarabangsa 2016
  • “..Salina merupakan anak saya yang sulung. Beliau anak istimewa, autistik. Sebelum ini, saya telah menghantar ke banyak pusat pengajian al-Quran. Akhirnya saya berjumpa dengan kaedah Abahata. Selepas belajar 30 jam, Salina telah boleh membaca dan menulis, Alhamdulillah”
    Datin Shireen
  • “….Saya berasal daripada Amerika. Sebelum ini saya tidak boleh membaca dan menulis al-Quran. Alhamdulillah dalam tempoh 18 jam saya sudah boleh membaca dan menulis….. Abahata memang best!!!”
    En Shaari N. Ladue
  • “…….Saya seorang Muslim dari Yunan, China. Tapi tidak tahu membaca al-Quran. Setelah 20 jam mengikut Abahata saya boleh membaca dan menulis al-Quran”
    Halimah Ma Meng Jia
  • “…..Abahata telah dinilai oleh Centre of Quranic Research University Malaya  dan telah terbukti yang paling efektif setelah menguji 4 sistem kepada insan-insan istimewa, hiperaktif dan autistik”
    Prof Dato Dr Zulkifli Yusoff
    Pengarah Centre of Quranic Research Universiti Malaya
  • “…..saya telah menggunakan kaedah Abahata untuk anak-anak madrasah untuk mengenal huruf hijaiyah dan sambung….kaedah ini memang berkesan, sungguh cepat!….sekarang mula menggunakan pembelajaran al-Quran yang seterusnya”
    Mudir Madrasah Darul Huda
    Ustaz Shafie, Kemboja
  • Menteri
    “…..pemaparan Abahata ini adalah yang paling bermakna kepada saya……”
    Menteri
  • Mufti
    “ …. Abahata adalah kaedah yang terbaik di negeri kita untuk mempelajari al-Quran dalam ruang lingkup masa yang singkat…..tetapi BERKESAN, EFISYEN  dan  EFEKTIF”
    Mufti
  • Imelda
    “…..kaedah Abahata amat sesuai bagi muallaf seperti saya….untuk belajar membaca al-Quran”
    Imelda
    Filipina
  • Nur Fazira
    “…dari zero kini saya telah boleh membaca dan menulis rasm al-Quran”
    Nur Fazira
    Ranau Sabah
  • Nur Nataasya
    “….walaupun saya telah memeluk agama Islam sejak 15 tahun tapi hanya selepas belajar Abahata saya boleh membaca al-Quran….dan menulis rasm al-Quran”
    Nur Nataasya
    muallaf Ipoh

KEBERKESANAN KAEDAH ABAHATA AL-JABARI

Abahata telah diuji dan terbukti keberkesananya. Kaedah ABAHATA telah:

  • Dinilai oleh PUSAT PENYELIDIKAN AL-QURAN atau CENTRE of QURANIC RESEARCH, University of MALAYA
  • Diguna pakai dengan berjayanya oleh beberapa Jabatan, Agensi dan Institusi di Indonesia dan Malaysia.
  • Dicuba keberkesanan ABAHATA oleh seorang Mufti Negeri di Malaysia dimana beliau telah menguji hasil pembelajaran 15 jam dalam dua hari dikalangan mualaf. Hasilnya mereka telah boleh membaca dan menulis.
  • Membantu membasmi buta huruf quran dikalangan ramai individu dan kumpulan iaitu:
    1. Anak-anak pra-persekolahan,
    2. Pelajar-pelajar sekolah rendah, menengah dan sekolah Kelas Integrasi   
    3. Fardhu Ain (KAFA)  
    4. Siswa-Siswi Kolej dan Universiti  
    5. Belia yang tidak mempunyai kebolehan membaca atau tidak mantap pembelajaran asasnya.
    6. Dewasa tercicir atau lemah asas pembacaan atau penguasaan bacaan
    7. Warga Emas. Dan Para Pesara.  
    8. Mualaf dan Saudara Baru.  
    9. Komuniti Orang Asli Islam.  
    10. Individu Muslim antarabangsa (Amerika, Filipina dan Yunan Cina)  
    11. Insan-Insan Istimewa Autism

# Catatan rekod kejayaan ialah seorang anak yang mula menguasai Titian ingatan semasa berusia 4 tahun telah khatam al-Qur’an dalam tempoh enam bulan.